Skip to main content
Menu Αναζήτηση
espa-banner

Θεσσαλονίκη: Ασπρόμαυρες ιστορίες με ήρωες και μύθους του σινεμά! (ΦΩΤΟ)

Κινηματογράφος -λογοτεχνία και εικαστικά συνυπάρχουν στις «Ασπρόμαυρες ιστορίες», την έκθεση ζωγραφικών έργων του Μίλτου Σκούρα

Κάνει η ζωγραφική κινηματογράφο; Το αντίστροφο;

"Γεννούν" τα λογοτεχνικά κείμενα εικαστικά έργα;

Εικονοποιημένα κείμενα ή λογοτεχνικο-ποιημένες εικόνες , τα 44 -"ζωγραφικά μονοπλάνα" τα ονομάζει ο ίδιος- του Μίλτου Σκούρα, συνθέτουν την πρωτότυπη έκθεση με τον τίτλο "Black and White Stories" που φιλοξενείται από σήμερα Σάββατο 19 Μαρτίου στο Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, μέχρι και τις 9 Ιουλίου 2016.

Κάθε ένας από τους πίνακες εμπεριέχει μια εν δυνάμει ιστορία που εκκρεμεί να αποκαλυφθεί. Οι εικόνες συνοδεύονται από αποσπάσματα κειμένων γνωστών λογοτεχνών, συνθέτοντας έτσι μια πιθανή αφηγηματική εκδοχή.

Με διαστάσεις 20x20 εκατοστά (λάδι σε καμβά) ασπρόμαυρα όλα –σαν επιζωγραφισμένες ιστορίες εποχής– συνθέτουν ίσως (θέμα "εικαστικής ανάγνωσης" κι αυτό) μια νέα ασπρόμαυρη "ζωγραφική ταινία" με πρωταγωνιστές ήρωες/μύθους των ταινιών της δεκαετίας του ΄50.

Είναι στην έκθεση, η οποία ιδανικά εντάσσεται και συνδιοργανώνεται με το 18ο Φεστιβαλ ντοκιμαντερ Θεσσαλονίκης, που ...συνυπάρχουν εικαστικά ο ...Τζέιμς Ντην και Μέριλιν Μονρό, ο Άντον Τσέχωφ και ο Τζακ Κέρουακ, η Νάταλι Γούντ, η Γκρέις Κέλι, ο Αντονιόνι, ο Μίλαν Κούντερα, η Μαργκερίτ Ντυράς, ...διηγήματα, βιβλία, ταινίες, συγγραφείς, σκηνοθέτες -όλοι οι μύθοι των μυθικών δεκαετιών του προηγούμενου αιώνα σ΄ ένα μονοπλάνο. Και μάλιστα ζωγραφικό.

«Όλα άρχισαν με την εικόνα της κοπέλας (της αναδυόμενης απ’ την πισίνα) που πρωτοζωγράφισα στα 1985. Πειραματιζόμουν τότε... Είναι το μόνο "μεγάλο" έργο (έχει διαστάσεις 1x1 μέτρο). Στη συνέχεια βρήκα τις αναγωγές στα κείμενα ή τα κείμενα "γέννησαν" νέα έργα. Κι έγιναν όλα σαν πλάνα. Όλα, βρίσκονται σε μια "παγωμένη" εκκρεμότητα. Δημιουργείται έτσι μια σασπένς...», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Μίλτος Σκούρας επιχειρώντας να "εξηγήσει" με λόγια τις ασπρόμαυρες εικαστικές -κινηματογραφικές ιστορίες του.

Γεννημένος στην Αθήνα το 1955 ο Μίλτος Σκούρας, απόφοιτος της Αρχιτεκτονικής Σχολής του Μιλάνου και με σπουδές σημειολογίας και επικοινωνίας στο Πανεπιστήμιο Sorbonne Nouvelle - Paris 3, έζησε τη διετία 1982-84 στη Νέα Υόρκη, όπου και επηρεάστηκε από το έργο των Αμερικανών Ρεαλιστών. Το 1984 συμμετείχε στην πρωτοπορία του ευρωπαϊκού γκράφικ νόβελ και σχεδίασε μια σειρά εξώφυλλων για το περιοδικό "Αντί". Συμμετείχε σε ομαδικές εκθέσεις στο Μιλάνο, τη Βενετία, την Φλωρεντία και τη Βασιλεία. Για περίπου 20 χρόνια εργάστηκε στον χώρο της διαφήμισης, όπου σχεδίασε και ζωγράφισε καμπάνιες για τους Armani, Versace, Claudio La Viola, Fiat, Pirelli, Rolex, Persol, Παπαστράτος κ.ά. Από το 2010 ασχολείται αποκλειστικά με τη ζωγραφική.

Τα 44 ζωγραφικά μονοπλάνα αναπτύσσονται στις τέσσερις αίθουσες του ισογείου Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, ενώ στην ειδικά διαμορφωμένη τέταρτη αίθουσα θα προβάλλεται σε βίντεο-ταινία το σύνολο των εικόνων.

Η έκθεση συνοδεύεται από λεύκωμα με την πλήρη ενότητα των έργων, από τις εκδόσεις ΝΗΣΟΣ. Ενώ συνδέεται επίσης οργανικά και με την έκθεση του ΚΜΣΤ «Η Τυπογραφία ως Καλλιτεχνική Πράξη 1900-1980», που θα φιλοξενείται στο μουσείο από τον επόμενο μήνα και υποστηρίζεται από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και το 18ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

Μίλτος Σκούρας - Βιογραφικό σημείωμα

Ο Μίλτος Σκούρας γεννήθηκε στην Αθήνα το 1955. Αποφοίτησε από την Αρχιτεκτονική Σχολή του Μιλάνου το 1979 και στη συνέχεια σπούδασε σημειολογία και επικοινωνία στο Πανεπιστήμιο Sorbonne Nouvelle - Paris 3. Το διάστημα 1982-84 έζησε και εργάστηκε στη Νέα Υόρκη όπου και επηρεάστηκε από το έργο των Αμερικανών Ρεαλιστών. Το 1984 επέστρεψε στο Μιλάνο και συμμετείχε στην πρωτοπορία του ευρωπαϊκού γκράφικ νόβελ της δεκαετίας του ’80. Έργα του δημοσιεύτηκαν στο γαλλικό Métal Hurlant, στο ιταλικό Alter, στο αμερικάνικο Heavy Metal, στη Βαβέλ και σχεδίασε μια σειρά εξώφυλλων για το περιοδικό Αντί. Την ίδια περίοδο έργα του δημοσιεύονται στα περιοδικά Vanity, Vogue Italia και Harper’s Bazaar. Συμμετείχε σε ομαδικές εκθέσεις στο Μιλάνο, τη Βενετία, την Φλωρεντία και τη Βασιλεία. Για περίπου 20 χρόνια εργάστηκε στο χώρο της διαφήμισης όπου σχεδίασε και ζωγράφισε καμπάνιες για τους Armani, Versace, Claudio La Viola, Fiat, Pirelli, Rolex, Persol, Παπαστράτος, και πολλά ακόμη διεθνή κι ελληνικά σήματα. Προτάσεις του διακρίθηκαν με διεθνή βραβεία στις Κάννες και στο Μιλάνο. Το 2010 εγκαταλείπει τη διαφήμιση και ασχολείται αποκλειστικά με τη ζωγραφική.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Δασμοί Τραμπ: Στάση αναμονής για τον κλάδο της επιτραπέζιας ελιάς και του ελαιολάδου
Προβληματισμοί τόσο για τους ίδιους τους δασμούς αλλά και για τον τρόπο με τον οποίο επηρεάζεται η ανταγωνιστικότητα των ελληνικών προϊόντων
Δασμοί Τραμπ: Στάση αναμονής για τον κλάδο της επιτραπέζιας ελιάς και του ελαιολάδου
BBC για Σαντορίνη: Μπορεί μια μεγάλη έκρηξη να καταστρέψει το ελληνικό νησί;
Το BBC News πέρασε μια ολόκληρη ημέρα πάνω στο βρετανικό βασιλικό ερευνητικό σκάφος RRS Discovery, συμμετέχοντας στην αναζήτηση στοιχείων
BBC για Σαντορίνη: Μπορεί μια μεγάλη έκρηξη να καταστρέψει το ελληνικό νησί;
Νετανιάχου: «Δεν έχουμε άλλη επιλογή» παρά να συνεχίσουμε τον πόλεμο στη Γάζα
Οι δηλώσεις του ήρθαν αφού ισραηλινές επιδρομές σκότωσαν περισσότερους από 90 ανθρώπους σε διάστημα 48 ωρών, σύμφωνα με το υπουργείο Υγείας της Γάζας
Νετανιάχου: «Δεν έχουμε άλλη επιλογή» παρά να συνεχίσουμε τον πόλεμο στη Γάζα